Det blir allt svårare att stå ut från mängden som e-handlare. För att bli framgångsrik behöver du använda alla verktyg du har. Är du expert på det du säljer, kan du ge dina kunder nyttig och relevant information som mervärde. Låt inte din e-handel bara vara en kanal för försäljning – gör den till en plats som folk besöker för få kunskap.
Dela med dig av din expertis
Det spelar ingen roll om du säljer tv-spel, mat, kläder eller trädgårdsredskap. Principen är densamma. Använd sociala medier, digital marknadsföring och snygga och spännande nyhetsbrev för att sprida information. Det kan vara allt från branschrelaterade nyheter till tips på hur kunder kan använda dina produkter. Tänk på vad dina kunder kan tycka vara intressant och utgå från det. Använd Ungappeds smidiga lösningar för att nå ut till dina kunder och din målgrupp, och öka lönsamheten genom ärlig och positiv information.
Gör varje nyhetsbrev till något viktigt
Det är en hårfin linje mellan att sprida nyttig information som blir läst och e-post som hamnar i skräpposten. Gör ditt yttersta för att inte bli ”tjatig” med företagets nyhetsbrev. Några enkla tips för att undvika detta är att ha ärliga rubriker, alltså inga clickbaits eller vilseledande information. Se också till att ha ett tydligt och enkelt sätt att avbryta prenumerationen på dina nyhetsbrev.